#RodzicewBrainy ODWAGA, BY POZWOLIĆ SOBIE NA UCZUCIA

Jeżeli chcesz znowu poczuć swoje ciało, oddech i emocje, musisz otworzyć umysł i serce.
Świadomość, że oddychamy i czujemy, to jedno – pozwolenie sobie na świadome doświadczenie to zupełnie inna kwestia. Podobnie jak poglądy, uczucia są automatyczną reakcją na to, co odbierasz lub myślisz. W rodzinie wychowującej dojrzewające dzieci silne emocje mogą wywołać zmieszanie.

Strach, niepewność, poczucie winy czy wstydu pojawiają się częściej, niż kiedy dzieci były małe.
Uczucia jak sama nazwa wskazuje, można poczuć. Wszyscy je mamy. Poprzez otwarcie się na nie zyskujesz z nimi kontakt, zamiast natychmiast je uwalniać czy wypierać.

Trudne uczucia jak rozczarowanie, strach, smutek czy złość, zwykle ogarniają nas nagle i niespodziewanie. Opanowują nas często bez reszty, aż odnosimy wrażenie, że są częścią nas, nie zaś że je mamy.
Odnajdziesz je w głębi brzucha, jak ściskają żołądek, w okolicy serca, w napiętych mięśniach ramion, karku i żuchwy. Poświęcając im uwagę i dając sobie czas, zyskujesz szansę na inną reakcję niż dotychczasowa. Kiedy robisz to świadomie, masz wgląd w przyczynę i skutek; tak rodzi się mądrość.

Fragment pochodzi z książki Eline Snel „Daj przestrzeń i bądź blisko.” 

Brainy

Metoda Brainy powstała na bazie
najnowszych osiągnięć naukowych:

• Psychologii pozytywnej M. Seligmana,
• Teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera,
• Teorii inteligencji społecznej E. Thorndike’a,
• Teorii inteligencji emocjonalnej D. Golemana
• Neuroedukacji R. Bandlera,
• Teorii flow M. Csíkszentmihályi
• Teorii rozwoju systemów wartości (Dynamika Spiralna) C. W. Gravesa,
• Modelu motywacji 3.0 D. Pink’a.